Nooit Terug 2019

22 juni 2019

Locatie: DordtYart, Villa Augustus

Terugblik: Nooit Terug Festival 2019

Nooit Terug is een nieuw kleinschalig festival met een bijzonder verhaal. Op 27 februari 2018 was het 10 jaar geleden dat Jan Eijkelboom op 82-jarige leeftijd overleed. De poëzie van Jan en de stad Dordrecht zijn één. In vele gedichten beschrijft hij plekken en gebeurtenissen in de stad. Hij was als bestuurslid van Stichting DE STAD ook zeer betrokken bij de ontwikkelingen in zijn geliefde stad. Eijkelboom is niet alleen in Dordrecht een begrip. Rotterdam vernoemde onlangs een straat naar hem.

Zoveel redenen om de voormalig ambassadeur van Dordrecht te eren met een tweejaarlijks festival waarvan de naam verwijst naar een van zijn bekendste dichtregels Wat blijft komt nooit terug. Een eigentijds festival met poëzie, proza en andere vormen van woordkunst en muziek op meerdere locaties langs en op het Wantij in Dordrecht.

locaties: DordtYart & Villa Augustus
> aanvang: 15.00 uur
> einde: 21.00 uur
> link naar alle informatie en het programma