DE STAD viert feest!

12 mei 2017

activiteit: De stad viert feest

foto: Huib Kooyker

DE STAD viert feest! En daar is alle reden toe. De stichting is 25 jaar jong en springlevend invloedrijk. Dordrecht ligt er beter bij. DE STAD droeg een steentje bij, maar is nog lang niet klaar. Architectuur en openbare ruimte smeken om prikkelende ideeën, maar eerst een avond stilstaan en omkijken. Met een fraai boek en een spetterend feest.

Op 12 mei was het Dolhuis de plek waar leden en oud-leden, genodigden en belangstellenden bi elkaar kwamen om dit te vieren en te zien wat DE STAD in de afgelopen 25 jaar allemaal organiseerde. Initiator van het eerste uur Gabi Prechtl blikte terug op hoe het begon. Tijdens een excursie in Barcelona zagen Leo Damen en zij hoe je de kwaliteit van de openbare ruimte ook kon aanpakken en een impuls aan de stad kon geven. De urgentie om in Dordrecht iets dergelijks te ondernemen werd sterk gevoeld en het initiatief was geboren. Van alle activiteiten die sindsdien zijn ontplooid is nu een prachtig overzicht beschikbaar in de vorm van een jubileumboek. Het eerste exemplaar werd uitgereikt aan wethouder Piet Sleeking die aanhaalde wat er dankzij DE STAD in gang is gezet: Dordrecht is er op veel fronten beter op geworden en daar mogen alle betrokkenen trots op zijn. Omdat bij een verjaardagsfeestje ook een verlanglijstje hoort, maakte voorzitter Hendrik Jan Groeneweg van de gelegenheid gebruik om de wethouder de wensen voor de komende jaren mee te geven.

The Jazzinvaders was het andere hoogtepunt van de avond, die met een dampende mix van funk, soul en jazz de sfeer goed aanwakkerde!

Beelden uit het Jubileumboek

Fotograaf Huib Kooyker maakte van de avond.

Bewaren